S obzirom koliko je svakom vozaču značajan vlastiti automobil, toliko treba da im bude značajno i održavanje istog. Kupovima polovnog automobila večito postavlja mnoga dodatna pitanja poput toga da li je ovo pravi model, da li je bolje da ide na dizel ili benzin, da li da sačekati još malo i potražiti drugog prodavca i da li je bolje da je motor sa lancem ili sa kaišem.
Motor je srce svakog automobila. Uloga lanca ili kaiša zasniva se na povezivanju radilicu, tj. kolenasto vratilo, sa bregastom osovinom. Bregasta osovina kontroliše rad usisnih i izduvnih ventila, tj. proces unošenja smeše vazduha i goriva i izbacivanje izduvnih gasova iz sistema. Kod motora sa zupčastim kaišem uloga kaiša je takođe i pokretanje vodene pumpe u kojoj se nalazi rashladna tečnost. Motor sa lancem je sredinom prošlog veka bio dosta korišćen, ali kasnije je monopol preuzeo motor sa kaišem. Međutim, poslednjih godina motor sa lancem se definitivno vratio u igru. To samo znači da obe varijante imaju svoje prednosti i mane i da se mišljenja razlikuju kada je pitanje koja je bolja od ove dve varijante.
Motor sa lancem skoro da garantuje da vašem automobilu nije neophodan veliki servis. Dugotrajnost lanca je izuzetne razmere, tolike da neretko isti taj lanac često nadživi i samo vozilo. Opet, daleko od toga da propagiramo mišljenje da je veliki servis bespotreban. Kada kupujete polovan automobil, savetuje vam se da obavite veliki servis ukoliko niste apsolutno sigurni u tvrdnje prodavca. Isto tako, povremena provera stanja lanca vam garantuje sigurnost. Još jedna dobra strana lanca jeste ta što on ne otkazuje bez upozorenja, već sa paljenjem ili gašenjem motora počinje da zveči. Lanac počinje da se oglašava ukoliko je olabavljen, tj. razvučen, ali lanac ne može da pukne, što nije slučaj sa zupčastim kaišem. Takođe, motor sa lancem je obično jednostavnije konstrukcije nego motor sa kaišem (i nema vodene pumpe).
Težina i stepen korišćene tehnike i tehnologije nalaže kolika će biti cena nekog dela, kao i ugradnja istog u automobil. Iz tog razloga, zupčasti kaiš je znatno jeftiniji od lanca. Rad motora sa lancem je dosta bučniji od rada motora sa kaišem. Mnogi proizvođači se pridržavaju upotrebe motora sa zupčastim kaišem ako bi smanjili nivo buke na minimum. To samo svedoči o činjenici da u zavisnosti od vaših ličnih preferencija i od onoga što je vama presudno, zavisi da li je bolje da uzmete automobil sa jednom ili drugom vrstom motora. Zupčasti kaiš se lakše održava od lanca, a i ima veliku ulogu u funkcionisanju vodene pumpe. Međutim, s obzirom da vodena pumpa ume neretko da propadne ili da se ošteti, ta osobina je i prednost i mana zupčastog kaiša.
Opet, da li je bolji motor sa lancem ili sa zupčastim kaišem zavisi od onoga šta je vama, lično, bitnije. Ukoliko smatrate da je to nešto gde je u redu da uštedite bar malo, onda uzmite motor sa kaišem. Ako mislite da je lanac isplativiji na duže staze, onda nemojte dalje razmišljati da li je to pravi izbor za vas. U svakom slučaju, ova karakteristika automobila ne bi trebalo da vam bude presudna pri kupovini istog.