Prema njegovom izgledu, pomislili biste da bi se Volkswagen Touareg plašio usitnjavanja boje ako ikad izađe sa asfalta. Ali, ovaj će vas iznenaditi. Svi Touaregovi (i V6 i V8 modeli) opremljeni su 4KSMOTION, terminom Volksvagen za stalni pogon na sva četiri točka. Opcionalne karakteristike poput podesive visine vožnje (maksimalni zazor je 11,8 inča nasuprot 8 na tipičnim SUV-ovima) i kontinuirana kontrola prigušenja, koja omogućava promenljivu krutost udara u zavisnosti od uslova na putu, čine vožnju šumovitim zaokretima udobnom kao i vožnju niz međudržavni put.
Ozbiljni terenski vozači trebalo bi da se odluče za navigacioni sistem koji vam pruža GPS koordinate, zajedno sa grafikom koja prikazuje uglove upravljanja prednjim točkovima i očitavanja visinomera, a mislili ste da pilotirate samo još jednim SUV-om.
Iako je Volkswagen Touareg sposoban kao i neki Land Rover, najverovatnije mu je suđeno da završi u salonu predgrađa. Otvoreno parkiran na prilaznom putu, nikada ne bi prošao pored sigurnih, belih traka puta. Međutim, to nije nužno loše, jer je Touareg prilično izgledan.
Unutrašnjost je u obliku oraha, brušenim aluminijumom i hromiranim akcentima. Ambijentalno osvetljenje dodaje topli sjaj svaki put kada uđete ili izađete dok su konzole za odlaganje skrivene jedna u drugoj: otvorite središnju konzolu i pronaći ćete integrisani držač za piće u koji možete smestiti posudu od jednog litra. Pažnja prema detaljima je odlična i pronađena tamo gde biste najmanje očekivali, kao u pretincu za rukavice (klimatizovan).
Njegov unutrašnji izgled mogao bi se lako takmičiti sa Mercedesom ML-klase, BMV-om Ks5 i Lekusom GKS470. Touareg udoban za smeštaj pet odraslih osoba. Sedišta su široka, a prostor za glavu izdašan. Treći red nije opcija, negativna tačka za neke, ali za one kojima nije potrebno da sprovodi sedam ljudi po gradu, to se jednostavno izjednačava sa više prostora za teret. U suštini, mogli biste položiti par skija ravno kroz teret, a pošto su zatvoreni u ovaj ugrađeni poklopac, na tapacirušcima nema kapanja vode ili snega.
Volksvagen je možda zakasnio na zabavu, ali znali su šta im treba za ulaz. Pa, da li bi drugi proizvođači trebalo da zaustave to što rade i okrenu se novom pogledaju RSVP? Ako su pametni, hoće.
Touareg je prava stvar, njegov svež SUV sa ukusom za luksuz i ne plaši se da se uprlja, osim ako naravno niste.