Da li je Citroen C4 Cactus 2018 novi automobil, ili jednostavno velika promena izgleda.
Međutim, ono što znamo je da je Citroen-ov crossover / SUV postavljen kao kompaktni hečbek da bi se u ne tako dalekoj budućnosti stvorilo mesta za nedavno lansirani C3 Aircross, predstojeći C5 Aircross i možda čak i C4 Aircross - sve od kojih čvrsto stoje na teritoriji SUV-a.
Sigurno je reći da je C4 Cactus pretrpeo više od laganog trzaja koje smo toliko navikli da gledamo kada je reč o liftingu lica modela.
Tu je novi prednji kraj sličniji C3 poklopcu, koji sadrži istaknuti Citroenov logo, revidirane farove i zadnja svetla, kao i neke štange suptilnog izgleda na prednjem i zadnjem braniku.
Sve vrlo lepo ... Ali gde su Airbumpi?
Volite ih ili ih mrzite, originalni C4 Cactusov patentirani Airbumps bili su glavna karakteristika neobičnog dizajna automobila. I iako nisu u potpunosti uklonjeni iz modela iz 2018. godine (i dalje se nalaze u dnu vrata automobila), oni su daleko manji.
Zvanično nazvani Progresivni hidraulični jastuci, C4 Cactus je prvi Citroen koji se prodaje u Evropi koji poseduje tu tehnologiju (već je ugrađen u C5 Aircross u Kini). Sistem radi zamenom redovnih mehaničkih zaustavljača u amortizerima sa dva hidraulična.
Zašto?
Pa, kada C4 Cactus pređe preko neravnine, hidraulični zaustavljači su sposobni da apsorbuju i rasipaju energiju stvorenu kompresijom. Redovni amortizeri su sposobni samo za prvo, što znači da će putnici u vozilu osetiti neprijatan trzaj prelazeći oštre neravnine.
Zvuči obećavajuće, ali kvalitet vožnje čarobnim tepihom je sporan ako sedišta nisu udobna. I kako se ispostavilo, Citroen se slaže, ugrađujući 2018 C4 Cactus sa super-prljavim Advanced Comfort sedištima. Nove klupe imaju penu visoke gustine koja zadržava leđa i leđa podržana na dugim putovanjima, takođe osiguravajući da trik nove suspenzije ne propadne.
Šta je sa opcijama motora - isto kao i ranije?
Kao i 1,2-litarski Puretech trocilindrični benzinski motori sa 81 i 109 konjskih snaga, kupci sada mogu takođe specificirati vertikalnu verziju istog motora sa 128 konjskih snaga. Na prednjem delu dizela, vraća se 1,6-litarski BlueHDi dizel od 99 konjskih snaga, a sada mu se pridružuje i snažnija verzija od 119 konjskih snaga - stiže nekoliko meseci nakon lansiranja.
Ako zaista želite potpuno luksuzno iskustvo Citroena, Citroen-ov automatski menjač EAT6 dostupan je sa 1,2-litarskim benzincem od 130 konjskih snaga i 1,6-litarskim dizel-motorom od 120 konjskih snaga. Međutim, veliko razočaranje za ljubitelje automatizovanog ručnog menjača (i nikoga drugog), šestostepeni menjač ETG6 više nije dostupan.
Ima li novih sigurnosnih delova kompleta?
Da - Cactus 2018 je imao svoju nadogradnju sigurnosne tehnologije koja je ozbiljno nadograđena. Oprema dizajnirana da vam spreči nesreću ili vam jednostavno olakša život uključuje aktivnu sigurnosnu kočnicu (autonomno kočenje u slučaju nužde), prepoznavanje znaka brzine, upozorenje na napuštanje trake, nadzor mrtvih tačaka, automatsko parkiranje i kontrolu hvatanja (pruža veću vuču na terenu površine). Ovo poslednje dokazuje da je bar deo te SUV DNK ostao sa C4 kaktusom.
Još nešto što treba da znam?
Citroen delovi za C4 kaktus biće dostupni originalni i u zamenskim varijantama u pristupačnim cenama kao što su do sad bili. Što znaši da održavanje neće poskupeti što nam je jako važno.