Hibridna vozila koriste ogroman izvor energije koji se obično baca na obična vozila. Svaki put kada nagazite pedalu kočnice da biste usporili, pretvarate energiju jednog ili dve tone valjanog vozila u toplotu uzrokovanu trenjem kočionih pločica i bacanjem te toplote u vetar. Ne baš efikasno.
Šta ako bismo mogli da povratimo deo te energije i vratimo je u automobil da bi se iskoristio za ponovno pokretanje vozila? To bi uštedelo puno goriva, zar ne? Pa to je upravo ono što hibridno vozilo radi.
Hibridna vozila pokreće konvencionalni motor sa unutrašnjim sagorevanjem, kao i svako drugo vozilo. Razlika je u tome što je na hibridu taj motor dopunjen električnim motorom. U Hondinom slučaju, sistem je poznat pod nazivom Integrisana asistencija motora (IMA). I benzinski i elektromotor se koriste za pogon automobila. Elektromotor na Civic Hibrid-u nalazi se između motora i menjača. Motor i elektromotor su direktno povezani zajedno i okreću se kao jedna celina. Za razliku od Toyote Prius koja može da trči na kratke razdaljine samo na elektromotoru, Civic motor se uvek okreće dok se automobil kreće. Prednost Civic IMA je što je manje složen i oseća se prirodnije od Toyotinog sistema.
Kad god stanete na pedalu kočnice hibrida ili čak samo pustite gas, računar prebacuje polaritet elektromotora pretvarajući ga u generator za punjenje baterije. Papučica kočnice reguliše količinu struje koja se vraća u bateriju. Što jače kročite na papučicu kočnice, generator više povlači automobil pri kretanju automobila napred, usporavajući vozilo. Ako vozilo ne usporava dovoljno, redovni kočioni sistem neometano preuzima zaustavljanje automobila. Kada budemo spremni da krenemo ponovo, računar će poslati napon akumulatora natrag na elektromotor da pokrene automobil. To predstavlja besplatnu energiju, tako da nam je potrebno manje snage iz benzinskog motora, pa je potrebno i manje benzina. Budući da nam ne treba toliko snage od benzinskog motora, on se može učiniti manjim i štedljivijim.
Još jedan način na koji Civic Hibrid štedi gorivo je isključivanjem motora kad god se zaustavite. Čim uklonite nogu sa papučice kočnice, motor oživljava bez preskakanja takta.