Poštovani automobilski razgovor:
Zašto automobili ne dolaze sa kočionim lampicama na prednjem i zadnjem kraju?
Čini se da bi to moglo sprečiti puno nesreća na četvorosmernim stajalištima, na trotoaru i na ulicama sa levim trakama skretanja. – Mari
Zanimljiva je ideja, Mari.
Dao bi korisne informacije na četvorosmernim stajalištima. Pešacima na pesackim prelazima dao bi do znanja da vas vozač vidi i usporava. A to bi vozaču koji dolazi mora da zna da osoba koja skreće levo vidi da dolaze i čeka pre nego što pređe sa saobraćaja.
Mogu se setiti dva potencijalna nedostatka. Jedan je da ako nogu stavite kočnice na prednji deo automobila, noću ne biste znali da li automobil dolazi ili ide. A ako mislite da su pijani vozači sada pretnja
Zamislite da noću vidite prednja svetla i lampice kočnice, a ne znate da li su to dva automobila ili isti automobil. Zamislite sada to po kiši.
Pretpostavljam da biste to mogli rešiti koristeći jedinstveni signal - nešto drugo osim crvenog svetla. Ali to vodi do drugog potencijalnog nedostatka: Preopterećenost informacijama.
Vozači već obrađuju puno informacija kada voze - pod pretpostavkom da obraćaju pažnju. I upravo su signali iz drugih automobila prilično jasni. Imate prednja svetla, što znači da automobil ide prema vama, zadnja svetla, što znači da automobil putuje u istom smeru kao i vas, kočiona svetla za zaustavljanje i pokazivači. Dodajte još jedan svetlosni signal za čitanje i moguće je da zbunite ljude.
Možda ne. Ali budite sigurni da ovakva promena neće biti izvršena bez višegodišnjeg proučavanja i istraživanja od strane Nacionalne uprave za bezbednost saobraćaja na putevima i Ministarstva saobraćaja. Ne boje se ovakvih promena ukoliko nisu dokazale vrednost u stvarnom svetu. I nema negativnih efekata na bezbednost.
Drugi faktor je u tome što se sve više prepuštamo ljudima i prenosimo odluke na računare. Sada je naglasak, umesto dodavanja informacija koje ljudi trebaju da obrađuju, uklanjanje ljudskih mozgova iz jednadžbe.
Zato sada postoje sigurnosni sistemi koji otkrivaju pješake i zaustavljaju automobil ako vozač to ne uradi. I sistemi koji zaustavljaju automobil ako se povučete sa četvorostranog zaustavljanja i krenete ka drugom vozilu.
U ne tako dalekoj budućnosti automobili će direktno komunicirati jedni s drugima, obavještavajući obližnji automobil o njegovoj blizini, smeru i brzini. I automatski odašilje nepristojnu gestu u vaše ime kada računar drugog automobila prekine računar vašeg automobila. Zar život nije sjajan?