Da li je bolje zameniti branik ili ga sređivati?

Da li je bolje zameniti branik ili ga sređivati?

Bez obzira da li vozili polovan ili potpuno nov automobil, vozači cene svoje vozilo. Vozači fanatici vole da kupuju što bolje felne, redovno i temeljno čistve svoj automobil, ne preskaču ni jedan servis i svaku obavezu vezanu za njihovo vozilo rade sa uživanjem. Nema većeg straha nego da im neko očeše kola na parkingu ili nešto tome slično.
U redu je biti posvećen nekome ili nečemu sa toliko pažnje, strpljenja i divljenja. Mada, postoji mnogo veći problem od prostog grebanja na parkingu. Nezgode u saobraćaju, nažalost, nisu tako redak slučaj. Mnogi ne bi ni pomislili da će ikada biti učesnik jedne, ali se to ipak desi. Ponekad je u pitanju vaša nesmotrenost, nekada neodgovornost nekog drugog. U takvim situacijama vodeća želja je da su svi vozači i suvozači nepovređeni. Kada se uverite da su svi dobro, nepogrešivo je da pitanje u kom je stanju vaš automobil druga misao koja će vam pasti na pamet.
Ako ste imali sreće, nije reč o havariji. Međutim, u većini saobraćajih nezgoda, branik je deo automobila koji većito nastrada. Doduše, on zato i postoji na vašem vozilu. Branik apsorbuje udar prilikom sudara pri malim brzinama što pomaže u zaštiti vašeg vozila. Napravljeni su od plastike i imaju ojačanu traku napravljenu od žilave supstance poput aluminijuma ili čelika. Neki mogu da sadrže i polipropilen da bi pomogli da se apsorbuje energija tokom udara. Neki branici nude bolju zaštitu od ostalih. Faktori koji mogu uticati na efikasnost branika uključuju ugrađena svetla i količinu prekrivanja. Standarde za branike reguliše vlada. Standard zahteva da branik spreči oštećenje karoserije vozila pri padu sa malim udarima. Međutim, to se ne odnosi na minivanove, SUV i kamione, jer branici mogu ometati rad ovih vozila.
Da li je bolje popraviti svoj ili kupiti novi branik zavisi od količine štete koja je napravljena. Na primer, ukoliko su u pitanju ogrebotine, većina njih se može ukloniti ili se ofarbati, čak i ako su ogrebotine prilično velike. Međutim, ako vaša boja branika ima prekomerno drobljenje ili duboke ogrebotine, popravak možda neće biti moguć. Mala, umerena udubljenja mogu se popraviti sve dok nemaju velikih rupa ili oštećenja na ostalim delovima branika. Profesionalci izvode postupak popravke izvlačenjem udubljenja i popravljanjem oštećenja nakon toga. Isto tako, ako je odbojnik labav ili nakrivljen, može se namestiti sve dok su svi pričvršćivači i kuke netaknuti. Ali ako je nastala šteta na karoseriji vašeg automobila, prvo se morate pozabaviti time.
U nekim slučajevima branik treba kompletnu zamenu, čak i ako se čini da je šteta mala. Dok su mala udubljenja popravljiva, velike rupe i pukotine ne mogu tako lako da se poprave. Čak i kada ih zakrpite, one slabe integritet čitavog branika. Velika ulubljenja je takođe jako teško popraviti i količina vremena i rada čini ovaj poduhvatim neekonomičnim. To je situacija kada je neophodna kupovina novog branika. Isto tako, ako su se elementi za pričvršćivanje pokidali, postaju beskorisni i verovatno je potrebna zamena branika.
Ukoliko ste imali saobraćajnu nezgodu poželjno je što pre da posetite automehaničara i rešite problem. Branik u lošem stanju samo će dodatno povećati štetu i opasnost u narednom sudaru. Naravno, niko ne kaže da će doći do naredne nezgode, ali vaša sigurnost je na prvom mestu. Uz to, ukoliko ste se rešili za prodaju svog automobila, oštećen branik će defintivno umanjiti cenu.