Kategorije

Izduvni sistem za Automobil

Usisna grana za Fiat Brava 1.8

Usisna grana za Fiat Brava 1.8

40 EUR

(CENA OVOG DELA JE 40€).Na motoru postoje dve grane i to usisna i izduvna. Kroz usisnu granu motor uvlaci vazduh, a kroz izduvnu ga izbacuje. Na benzinskim motorima se kroz usisnu granu uz vazduh doprema i benzin. Na starijim benzinskim motorima, gorivo se u motor dovodilo u jednoj tacki i to na pocetku usisne grane kroz karburatore, a kasnije kroz monopointe koji su zamenili karburatore. U danasnje motore gorivo se u motor doprema u vise tacaka i to kroz brizgaljke, tako sto svaki cilindar ima

  • 18 Oct 2019 00:36
  • Izduvni sistem
  • Beograd
Usisna grana za Fiat Brava 1.8

Usisna grana za Fiat Brava 1.8

40 EUR

(CENA OVOG DELA JE 40€).Na motoru postoje dve grane i to usisna i izduvna. Kroz usisnu granu motor uvlaci vazduh, a kroz izduvnu ga izbacuje. Na benzinskim motorima se kroz usisnu granu uz vazduh doprema i benzin. Na starijim benzinskim motorima, gorivo se u motor dovodilo u jednoj tacki i to na pocetku usisne grane kroz karburatore, a kasnije kroz monopointe koji su zamenili karburatore. U danasnje motore gorivo se u motor doprema u vise tacaka i to kroz brizgaljke, tako sto svaki cilindar ima

  • 17 Oct 2019 14:27
  • Izduvni sistem
  • Beograd

Izduvni sistem motornog vozila ili kolokvijalno auspuh (iskvareno нем. Auspuff) ima ulogu odvođenja otrovnih gasova koji nastaju prilikom sagorevanja goriva u motoru sa unutrašnjim sagorevanjem, njihovog hlađenja i prigušivanja buke motora. [1] Najčešće se se sastoji od izduvne grane, izduvne cevi i jednog ili dva izduvna lonca, a kod modernijih vozila može imati još i katalitički konvertor. „Ve“ motori, pogotovo oni sa većim brojem cilindara, mogu imati dve izduvne grane i dvostruki izduvni sistem. Nakon sagorevanja goriva u motoru, stvara se smeša gasova koja se sastoji uglavnom od ugljovodonika (nesagorelo gorivo), ugljen-monoksida, ugljen-dioksida, oksida azota, fosfora, tragova teških metala kao što su olovo ili molibden i drugih materija. Sve ove materije su u gasovitom stanju, pod visokim pritiskom i visoke temperature. Izduvni gasovi ulaze direktno u izduvnu granu, koja ih iz više cilindara sprovodi u jednu izduvnu cev. Izduvna grana se iz razumljivih razloga mora praviti od materijala koji je sposoban da izdrži visok pritisak i temperaturu. Zato je kod automobila najčešće izrađena od livenog gvožđa, čelika ili otpornih legura, a u novije vreme i od posebnih plastičnih masa. Kod novijih automobila, odmah nakon izlaska iz motora, gasovi sagorevanja ulaze u katalitički konvertor. Katalitički konvertor je komora sa velikim brojem mrežica izrađenih pomoću keramičkih kalupa, prevučenih raznim metalima kao što su platina, paladijum, rodijum i zlato koji služe kao katalizatori u procesu sagorevanja. Za izradu se koristi keramika, jer je njena specifična površina veoma velika, a površina unutrašnjosti katalitičkog konvertora se može uporediti sa veličinom aerodromske piste. Katalitički konvertor deluje tako što vrši katalitičko sagorevanje prestalih ugljovodonika, a okside azota redukuje na elementarni azot. Nakon katalizatora, izduvni gasovi prolaze kroz izduvni lonac u kome se hlade i ispuštaju u atmosferu.